torsdag, december 09, 2010





Gokväll...
Måste bara visa hur vackert stillsamt det var på min gård klockan 05:11 i morse när jag vaknade till. Jag öppnade fönstret på vid gavel & tog bilder i morgonrocken, det måste ha sett väldigt roligt ut...men det verkade inte vara så vaket på andra sidan gården. Ljusen i granen & de snöklädda träden, det var så tyst...jag var sååå sugen på att gå ut. Jag minns att jag gjorde det en gång förra året när vi fick så mycket snö. Ni vet det var tills förra året ganska ovanligt med snö här i Göteborg, vi brukade få högst någon dag med lite puder & kanske en eller två vinterveckor med ett extra tjockt lager slask i Februari. Så när det väl kom i mängder blev man lite tagen. Det verkar bli en ÄNNU SNÖIGARE vinter i år, förra året kom nämligen snön inte förrän dagen innan vi skulle åka till stugan i Sälen för att fira jul. I år kom den redan i November & har legat sedan dess...undrar hur detta ska sluta?

1 kommentar:

  1. Om jag dyker upp lite väl mycket nu på din besöksstatistik så beror det på att jag är grymt nyfiken på mer info om det där fatet...;-)

    Härliga vinterfoton du tagit!!!

    SvaraRadera