tisdag, december 28, 2010




I morse...
Ninni steg upp 07:00 & gick till jobbet lite innan 08:00.
Jag drog på långkalsongerna & laddade kameran.
Promenerade runt i mina älskade gamla kvarter runt ån.
Jag bodde här i Blekan-området, med alla gamla vackra
tinnar & torn-hus med härliga burspråk & verandor.
Allt i gammal stil & med denna vackra utsikt.
Jag besökte mitt gamla hus på Hagagatan,
med världsmysig balkong & amerikansk veranda.
Dessvärre är huset målat illgrönt nu.
Kanske visar imorgon, får se hur bilderna blev.
Morgonen vaknade med lite snöyra & soldis.
Jag körde vidare ut till Ekenäs & spanade över isen mot Karön,
fotograferade en hel del & försökte jaga ljuset.
Försökt blogga ikapp lite under dagen
& ikväll har jag träffat Ullis & Ninni.
Vi har haft vår "Lill-julafton"
& jag hade en mycket rolig överraskning att ge dem.
Vi har ätit Gotländsk saffranspannkaka med grädde & salmbärssylt,
ostar, kex & BUBBEL!
Ser med glädje fram emot 2011.
Tack för julklapparna :)
*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar