fredag, december 03, 2010




Ont i halsen men perfekt avokado...
Två nätter i rad har jag vaknat av & till pga en hals som gör otroligt ont, inte ens Åsas & min vinkväll igår kunde få mig att sova lugnt. Har fått sjukskötersketips från bloggläsar-Julia att jag ska ta Ipren var tredje timme i liten minikur på 3-4 dagar för dämpa infektionen. Har sen gjort mitt thé jag brukar göra när jag hostar,  supervarmt thé med de gamla bruna halstablettkulorna & mjölk. Sen thé med honung & färsk ingefärabit, just nu känns det riktigt bra. Men jag håller mig inne idag, trots vackert väder & en längtan till att komma ut med kameran. Igår bjöd jag ju Åsa på en Italiensk favoriträtt, hade lite 24-månaders lagrad Parmaskinka kvar & gjorde en fullkornsfralla & en tomat & lökröra i en avokado som var helt fullkomligen perfekt. Gårdagskvällen  med Åsa var så mysig, det är underbart att höra när livet vänder helt plötsligt :) Kvällen ikväll har en aw inplanerad, antingen med Malin & grabbgänget i stan eller med tjejerna här hemma på FRANKES. Ser inte så ljust ut för mig men vi får väl se hur mycket jag kan kurera mig på några timmar. Ha en trevlig Fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar