fredag, december 10, 2010




Salta räkor & krabbklor ikväll...
En av de bästa sakerna med att bo på Västkusten
är den obegränsade tillgången av färsk fisk & ljuvliga skaldjur!
Det var färska krabbor, havskräftor & humrar till 
frukost, lunch, middag & kvällsmat 
på Grötö ibland när jag var yngre.
Det var till och med så att man lääängtade efter köpepizza
i ungdoms dagar när man jobbade där ute i Västerhavs kök.
Tänk er att man var "TRÖTT" på havskräftor, krabba & hummer!
Idag vet jag bättre & utnyttjar fördelen till fullo.
Just ikväll äter vi salta räkor & STORA 
fylliga krabbklor till Final-middag.
Sen väntar jag på recension från Caro & Kåre,
de avnjuter just nu meny hos Mathias Dahlgren i Stockholm.
Hoppas bakfyllan från julfesten igår är ett minne blott.
*

2 kommentarer:

  1. gillar skarpt senaste inläggens bilder Åsa! urfina!!
    får mig verkligen att sakna gbg..
    hoppas allt är bra med dig
    kram

    SvaraRadera
  2. Hallå Magnus!
    Det var längesedan vi "hördes" & jag hörde av mig på din blogg, men jag lovar att jag kikar in & drömmer lite om önskelistor jag med. Kul att du gillar bilderna från Göteborg i gammal stil, tycker det är kul att visa lite "vardags-Göteborg". Hoppas allt är väl med dig & att föreställningarna går bra. Blir kul & se vad 2011 har att ge...jag vill nog helst kasta bort 2010 som ett "mellanår". Hoppas du har något kul på gång & att julen blir fin :)
    Kram

    SvaraRadera