söndag, januari 30, 2011






Strålande Söndag...
Inga baksmällor bara muntra leenden vid frukost.
"Englandsdelegationen" åkte i en bil  
för promenad runt lilla stan & bowling.
"Sverigedelegationen" åkte i en bil med mig 
till olika Antik/Loppis-ställen.
1:a anhalten var Antikparken i Ronneby,
en fantastiskt vacker svart spegel runt 2.40
önskade få komma in i en vacker stor hall.
Handvirkad badrumshandduk i coola 70-talsfärger
fick istället följa med hem till mig.
Vidare drog vi till Rödeby Antikt & Loppis,
hade ställt undan lite saker där häromkvällen.
Behövde pappas experthjälp ang lite skador 
på ett supernice jakarandabord i 60-talsstil.
Nästa dilemma ang bordet var att jag vill ha 
jakarandabordets bordsskiva 
ihop med ett annat bords underrede.
Ett par ben i betydligt mer matchande färg 
med mässingsfötter & liten rottinghylla 
att lägga tidningar på undertill.
Benen ska kortas lite, sen får två bord nya liv.
Hämtar dem på Tisdag, då fotar jag så Ni får se.
Fika-anhalt hos mormor med frallor & kaffe,
snart "meatloaf" & rödvin = Söndagsmiddag.
*

2 kommentarer:

  1. Ja solen har vi inte varit så bortskämda med på sista veckorna så det känns magiskt härligt. Idag stod jag tom & njöt en VÄRMANDE sol utanför en antik-loppis...härligt!

    SvaraRadera