torsdag, december 22, 2011


Da´n före da´n före doppareda´n...
Började med en kopp varm choklad
inklusive kanelstång, riven choklad & grädde.
Yepp, riktigt kaloririkt & trevligt.
Med tända ljus, 
både i duschen & till frukosten.
Var uppe tidigt för att packa ihop det sista
& packa in i bilen.
Sen körde jag & lilla silverbilen till Blekinge.
Åkte direkt till ett härligt varmt & utvecklande möte,
sen hem till Slättanäs & katten M.
Huset juligt pyntat & varmt av brasor
i kakelugn & öppen spis.
Packade in julklappar & inväntade middag.
Sen har skinkan gjorts klar & knäck har kokats.
Vi har provsmakat Malins & mina praliner.
I kylskåpet står 7 sillinläggningar & väntar på mig,
det rinner i snålvattnet.
Tre nyheter, 2 favoriter & 2 klassiker i år.
Imorgon ska granen kläs & revbenen grillas.
Det blir jullunch med gudbarn & vänner.
Hämta mormor, rimma på paketen & uppesittarkväll.
Nu ska jag göra det jag längtat efter,
lägga mig i badkaret.
Fyllt med härligt doftande oljor
& Zlatan-ljudbok.
*

3 kommentarer:

  1. Klart man måste hinna med det årliga julbadet;) Mys! Varma julkramar ifrån mig!

    SvaraRadera
  2. Va du fixar och trixar;) Hoppas du får en skön jul i Blekinge! Stor kram från oss god jul önskar Therese m fam:)

    SvaraRadera
  3. Johanna: Varma julkramar tillbaka, nu ska jag dofta gott & bli mjukis till imorgon!

    Therese: God Jul & stora kramen till hela familjen!

    SvaraRadera