måndag, mars 19, 2012


Födelsedagen...
Den smygstartade ju med ett besök på
Marcus Samuelssons Norda Bar & Grill.
Vi åt fantastiskt kött med allt möjligt gott till,
den rökta mangolden med bacon & kokosmjölk
var lite av en smaksensation i gommen.
Tolvslaget firades med champagne & överraskning.
Eva hade i formation av väldigt många ljus
tänt upp siffrorna 4 & 0 på hallgolvet.
Möttes alltså av detta när jag låste upp dörren
& sen drack vi härliga bubblor till sent.
Vaknade 7:10 av Lottas skönsång
& specialfödelsedagsvisa.
Sen kom blombud med en makalöst
vacker bukett & chokladask från norr.
Mina galet goa bästa killkompisar
Pär & Micke hade slagit på stort.
Blommor & choklad var inte allt,
JAG SKA HOPPA TANDEMHOPP
TACK - NI ÄR UNDERBARA!!
Champagnefrukosten
blev faktiskt UTAN bubblor & vi njöt länge,
kan säga att jag åt min första
fralla med ost sen förra året
& det smakade gudomligt till kaffet.
Färskpressade blodapelsiner såklart,
jordgubbssmoothie & ägg.
Fick underbara Eva Juliet-tavlan
med fjärilarna & önskade Mingelmatsboken
av Caro, Kåre, Tyra & Zingo.
Skrapade trisslotter & önskade mig långt bort.
Vi gjorde oss iordning sen blev det åktur &
lunchmys på favoritstället Långedrags Värdshus.
På bordet stod flagga & fina blommor
det serverades en ljuvlig salladsbuffé,
kummelfilé med potatis & parmesanpuré,
smörslungade sparris & chardonnayskum.
Små mini-toffébakelser med färsk frukt & kaffe.
En liten runda på stan & sen hem.
Över 200 hälsningar på Facebook, blogg & sms.
Mängder av roliga samtal,
härliga födelsedagssånger av underbara vänner,
blandat med fina vykort, presentkort & brev.
Speciellt ett rosa kuvert.
Det var fyllt med fantastiskt vackra ord
tårarna sprutade av glädje & känslor...tack!
Fick sminka om mig.
Sen kom tjejerna hit med rosa bubbel
Eva, Fia, Malin & Caro.
Först var vi här hemma en stund
sen på vår kära kvarterskrog Frankes.
Blev direkt serverad en R..åsa tequila rose
från personalen med grattis.
Det blev en galet trevlig kväll
& en hel del god dryck.
Hem & sova i tid...nja.
*

1 kommentar:

  1. Var härligt att höra att du hade en trevlig kväll hos oss. :) Varmt välkommen tillbaka. Mvh, Andreas Clarion Hotel Post & Norda Bar & Grill.

    SvaraRadera