onsdag, september 19, 2012






När man får välja blir det svårt...
Mitt i flyttkaos & fix går jag med tankar
som borde vara väldigt angenäma & roliga.
Vi ska göra om sovrummet i huset
& jag får välja vad jag vill göra.
Drömsituation, ja...men oj va det blev svårt
jag med min kända velighet.
Gjorde ju om mitt sovrum i lägenheten
för bara två år sedan & trivs jättebra,
men nu ska det bli "vårt", passa in i huset
& med nya förutsättningar.
Tapeter eller färg?
Tycker det är jättefint & enkelt med färg
då man kan förändra med sängkläder,
kuddar, tavlor & annat istället.
Samtidigt som jag är lite kär i
Marimekkos "Kiss Kiss" i svart med vita prickar,
då vi har mörkt brunsvarta fönsterlister.
Några våder bakom sänggaveln
& ett tavelkaos mitt på?
Får fundera lite till
men på Måndag & Tisdag är det
flytt-fixardagar hos oss.
Lite bråttom alltså.
Fotoinspiration från Sköna Hem.
*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar