måndag, mars 11, 2013






Vill inte...
Inatt flög feber och nysattacker på mig med rinnande näsa och ögon som resultat. Tyckte mig bli bättre i morse men kroppen gav upp bit för bit. Gick bort till svärmor och hämtade febertermometer, jo´rå visst var det feber. Är van att ha en temperatur på 36,6 men nu låg den på 38,4 inte konstigt att jag var så tung och varm i kroppen. Fick tillslut bita i det sura äpplet, ringa Susse och avboka våra härliga tre timmar med hästarna och ridningen som vi alltid har tillsammans på Måndagarna. Riktigt jobbigt när solen sken och kvällssolen har varit alldeles fantastisk, men ibland får man ju inse sina begränsningar. Det bästa är att mannen tänker pyssla om mig och göra någon överraskningsmat. Jag är förvisad från köket och ligger på soffan med fint dukat bord i köket. 

3 kommentarer:

  1. usch för sörkylning och feber.. men wow för manne.. och vad han nu överaskar med!

    Mys på så gott du kan.
    ta hand om dig,
    Kram

    SvaraRadera
  2. Lady-G: Har världens mest svullna ögon idag och det rinner både i ögon och näsa...nyser och blir galen i takt med att solen retas ordentligt på altanen. Jag blev bjuden på Tom Kha Gai-soppa med citrongräs, limeblad, chili och kyckling mm...sååå gott för en krasslig sambo.
    Du galet duktiga träningsmänniska, när vilar du!?? Blir såå avis nu när jag inte är frisk...men men.
    Hoppas din vecka är fin, tack för omtanken :)
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Petra: Tack för fina ord och kommentar som gjorde mig så glad mitt i allt snorande och "tycka-synd-om-mig-själv-ömkande". Otroligt roligt att hitta en ny blogg-vän som jag aldrig har besökt innan, men nu vet jag ju vad jag kan göra från "sjuk-soffan" idag, plöja din blogg :) Hoppas vi ses igen och att jag kan fortsätta inspirera!
    Kram Åsa

    SvaraRadera