onsdag, mars 18, 2009


När man inte kan sova på natten så får man göra nåt roligare.
Då jag inte kunde se TV4 Plus ute på ön så fick jag äntligen ett tillfälle (sådär ungefär 02.30) i natt :) Jag är ju en förklädd Leila många gånger & nu när solen strålar som under värsta sommardagen så kan jag inte låta bli att visa ett av mina favoritrecept som hon åter igen visat i sitt nya program "Leila på landet". Detta såg jag första gången för snart 4 somrar sedan, hade glömt det & nu lääängtar jag tills dess att grillarna kommer fram....mmm!
Nu ska jag in & företagsspåna med Linda :)
Ingredienser
1 1 dl mascarponeost
0.5 dl kesella
1 st färsk vaniljstång
1 st lime, skal
2 msk flytande honung
2 st tjocka kanelbullar
2 msk mjukt smör
0.5 l färska jordgubbar
4 msk ljust muskovadosocker
Gör så här
1. Rör ihop mascarponeost, kesella, fröna från urskrapad vaniljstång, rivet limeskal och honung.
2. Dela kanelbullen "längsmed" på mitten så att du får 4 runda skivor.
3. Bred skivorna med smör på bägge sidor, stek eller grilla dem så de får färg.
4. Tvätta, rensa och skiva jordgubbarna.
5. Bred mascarponecrémen på de varma bröden och toppa med skivade jordgubbar och muskovadosocker.


4 kommentarer:

  1. Du är ju galen! Gottegris... Fanken vad sugen jag blev att bjuda ungarna på det där (och självklart äta själv).

    SvaraRadera
  2. Fanken, det funkade inte. Hur göööör jag då? 2 kolor...

    SvaraRadera
  3. Visst är det ett recept som gör en galet sugen!! Jag kan varmt rekomendera...dessutom la jag på lite rostade pinjenötter...mmm!

    NNC...2 kg kolor!!
    Du bara markerar, högerklickar, kopierar :)

    SvaraRadera