fredag, oktober 23, 2009

Dagens R..åsa & Morots/Apelsinjuice från råsaftscentrifugen...
Varit på morgonpromenad i Skatås, 1.1mil har klarats av.
Jag ska nu berätta om dagens R..åsa som inte är så R..åsa i färgen men ni kommer att förstå.
Jag skulle gå 8:an idag & på vägen upp till Skatås möter jag två pappor med barnvagnar. Jag reflekterar mest för att den ena pappan är riktigt mysigt klädd. Han har en snygg PEAK-jacka, baggy-jeans & mössa med lite halvlångt hår som sticker ut. Går vidare & lyssnar på Rix Morgonzoo i mp3´n, ser fantastiska färger i naturen & funderar på helgen. Efter ca 5 km på rundan så möter jag åter igen dessa två pappor, fast utan att tänka på det. Just vid detta tillfälle råkar jag ha tagit ur lurarna & när jag kommer närmre så blir jag tilltalad av just den pappan med PEAK-jackan.
(kör en något förkortad version & utelämnar hur extremt gulliga de var för att jag inte skulle ta illa upp & tro att "de var gubbsjuka" som de sa).
"-Ursäkta mig...det här kan låta lite påfluget, men jag & min vän här är pappalediga under hösten & just denna R..åsa-bandet-månad har vi tänkt vara lite extra snälla mot er fantastiska kvinnor. Vi såg dig gå förbi oss innan & ville bara säga att det är så himla fint med tjejer i tuff keps & lång hästsvans :D Så vi chansade på att du skulle gå 8:an & nu mötte vi dig igen"
Jag kan säga att alla tre fick vi skratta & le...jag kände mig smickrad (& skulle lätt kunnat tänka mig den där charmige...för attans vilket leende. Å så mössa...halvlånghårig, baggyjeans & sportjacka & sneakers...SUCK!) Vilka trevliga pappor.
Nu har jag smält detta, duschat med ny väldoftande duschkräm, ätit en stor fruktsallad & lite skinka för att få i mig proteiner. Hunnit prata med Jenny & läsa min vän Mias ganska nystartade blogg. Ni KANSKE får tillgång till den genom mig snart. Hon har inte sagt att det är okej ännu, men jag hoppas :)! Blev sen sugen på något fräscht & dricka...har ju en fantastisk råsaftscentrifug & gjorde mig en morots & apelsindrink med lite citron i som ni ser här på bilden. Fredagsmys!!

3 kommentarer:

  1. vilken boost med lite snygga grabbar! Du är skitsnygg ju!
    Och en Bayswater är alltid en Bayswater :)

    SvaraRadera
  2. Lite flirtande från snygga pappor e väl aldrig fel:) Du verkar gilla killar av den sportiga typen.. Snygg blogg o bra skriven

    SvaraRadera
  3. Julia: Ja det hör ju inte till vanligheterna nu för tiden att man få komplimanger så spontant, det märks att man blivit äldre ;D

    Anonym: Tack för fina ord om bloggen!
    Ja jag gillar absolut den sportiga typen ;D

    SvaraRadera