söndag, oktober 25, 2009

Lördag med Thea, Malin, Jenny & Lisbeth Salander...
Igår började jag dagen som vanligt sen 3 veckor tillbaka...morgonpromenad i Skatås. Men på helgen får jag alltid med mig Thea & igår kom även Malin med...mysigt att gå & tjejprata om allt som händer & livet i stort. Vi var tappra, det regnade ordentligt tillslut men var verkligen behagligt ändå. På kvällen hade Jenny, jag & Thea ÄNTLIGEN fått ihop en kväll då alla kunde gå på bio & se andra filmen i Milleniumtrilogin av Stieg Larsson. Vi träffades lite tidigare & åt en go bit mat på Danilo innan bion. Jag skrev i bloggen om den första filmen & hur makalöst imponerad jag var av Noomi Rapace då, hur väl hon stämde in på den bild jag skapat mig av hur Lisbeth Salander skulle se ut. Noomi ÄR LISBETH i varenda liten por & hon var precis lika bra igår & filmen slog alla förväntningar. Tänkte att den skulle bli likt en transportsträcka fram till film nr:3. Men inte då, den är sjukt bra och följer faktiskt boken ännu bättre än i ettan. Ni som inte läst eller sett filmerna...GÖR DET!!

2 kommentarer:

  1. Vill också se film nr.2, kul att den inbringade dina förväntningar =).
    Duktig du är med dina promenader, men det är såklart, med tanke på vad som hände på promenaden häromdan så förstår jag också att du kommer ut varje dag...haha...skoja bara!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Ja den var verkligen kanon, jag var ju rädd att man skulle känna att det bara var en transportsträcka till film nr:3 men så var det verkligen inte...se den!
    Promenaderna ja...jag var verkligen tvungen att komma igång och nu börjar det bli lite lättare, har varit utan träning så himla länge vilket är uuurkass. Ja det var veeerkligen supergulliga killar det där ha ha ha...kunde ju inte skriva allt men oj vad vi skrattade och vad de försökte linda in det för att jag inte skulle misstolka deras gest. OCH att de inte skulle verka vara några som "raggar" :) Hoppas helgen varit bra, kram kram

    SvaraRadera