söndag, oktober 25, 2009




Söndagskväll med L.I.S.T.O.R...

Love Actually på TV, bildredigering på datorn, lite stumma lår. Bloggar runt, letar lite saker & tapeter till jobb, ätit hemgjord stroganoff & måste komma på lite höstiga rätter till middagen på onsdag. Då kommer mina kunder/vänner på middag & ska få se förslag på hur deras övervånings stora allrum skulle kunna se ut efter makeover. Inser att veckan som kommer faktiskt innehåller en hel del göromål så blocket åker fram.
En lista över saker jag behöver få gjort här hemma så det ser någolunda fräsht ut när man ska få gäster/kunder på besök...det blir ju liksom en liten "press". Vill ju att de ska känna sig tokinspirerade av mitt förslag till dem...men då känns det ju oxå som att jag vill att deras inredare har det någorlunda städat hemma, med en klick av lite extra inspiration. Det är jäkligt tråkigt & tomt på just inspiration här hemma så det blev: Dammsuga, fixa lite blommor, hänga upp höstgardiner, fram med höstfärgerna på kuddar i soffan, bära ner alla verktyg i källaren, fram med alla mysiga ljusstakar, ev byta mattan i köket.
Sen inser jag att jag behöver göra en lista för ICA, sitter ju & försöker komma på en liten go meny & då måste jag handla lite. Önskar jag hade några äpplen av Slättanäs Astrakan-äpplen kvar...kom just på ett gott äppelrecept som är höstigt.
Helt plötsligt inser jag att jag skriver på lista nr:3 oxå. Posta bilder till England, skicka viktiga papper, åka till några butiker för & reka bla tapeter, ringa Desyt-gänget att jag vill komma med kunder & kolla på matt-prover, besöka Plantagen & se om de har några billiga blommor till de gapande tomma fönsterbrädorna, skriva ut pappas ritning på mitt nya skåp vi ska platsbygga efter mitt önskemål (födelsedagspresenten från far i år) här i sovrummet, träna, kvällspromenad med Thea, sortera ut sommarkläder & in med vinterkläderna, loppisen i Stråvalla, stallet...

1 kommentar: