söndag, november 22, 2009


Idag har det varit så dåligt väder...
Så dåligt att jag tom rullade ner persiennen i köket ett tag av ren & skär (R..åsa?) irritation.
Varit jäkligt duktig på att maila, blogga runt, ringa till vänner jag inte riktigt hunnit med att höra av mig till & andra jag pratar med varje dag. Skissat på min nya armbandsidé i läder, letat efter brännaren, fyndat på Tradera, morrat över höga bud & förlorad auktion på Tradera. Inte ätit en riktig middag utan bara thé, mackor, mörk choklad & frukt hela dagen (Matthew skulle skaka på huvudet om han visste). Fått goda råd av Pär, pratat bakverk & idéer med Ninni, tinat kött & bjudit in till vinkväll hos "Håkan" på fredag när jag ska va i Blekinge. Ringt en gammal klasskompis som jag inte pratat med på länge men kanske får träffa nästa helg. Svarat på ett trevligt & långt mail från en nyfunnen vän, bett en annan väns vän om hjälp med ett litet detektivjobb. Hållt tummarna för två tjejer som behöver det, insett att jag har mycket att fixa med i veckan som kommer & bokat morgonpromenad med Lisa & lille Axel imorgon. Plöjt inredningstidningar som kommit i veckan, lyssnat på Melissa Horn, Mando Diao & Martin Stenmarck mellan repriser på tv & armbandsproduktion. Inte diskat & städat som jag hade behövt, men haft rolig "komentar-konversation" på facebook med Robban, Åsa H & Karin. Undrat över hur vissa män tänker & hur jag själv tänker. Kommit på en julklapp, fotograferat brysselkål & ett glas kaffe, vattnat blommor & fått roliga armbandsbeställningar från olika delar av landet. Letat efter ett kvitto på kläder jag bör lämna tillbaka fortast möjligt & pratat om Björn Perssons nya restaurang "Familjen" med både Charlotta som var där igår & led av baksmälla idag & Patrik som jag inte ens träffat. Betalat räkningar, tänt en massa ljus & gjort upp planer på hur smyckena ska presenteras under Ninnis "Öppet-Hus", klistrat in ett foto i det nyinköpta inspirationsblocket, legat på spikmattan & alldeles precis kommit ur duschen. Jag har tyckt att det supertrista vädret gjort att jag "inte fått så mycket gjort" idag. Men räknar man upp alla dessa små saker i ett riktigt knäppt inlägg här så ser man ju att det faktiskt hänt lite.
Nu är det dags att avsluta dagen med att gå till sängs med Jonas Malmsjö igen. Han ska få läsa vidare ur Dan Browns nya bok för mig & så har jag tänkt att jag ska hinna stänga av honom innan jag somnar denna gång. Godnatt!

2 kommentarer: