torsdag, mars 18, 2010



En titt i frysen...
Hade lite fisksoppe-bas med saffran & vitlök att plocka fram ikväll, la i lax, sejfilé, räkor, morötter, salladslök & toppade med lite creme fraiche & mejram. Alltid gott med soppa, men OJ va goda hemgjorda pizzor vi åt igår. Firade lite födelsedag hos kompis Sofie, hon & David har en pizza-sten till sin ugn & efter detta kommer jag aldrig att vilja köpa pizza mer. Det var så makalöst gott & fantastiskt kul att göra. Hade gjort upp 5 olika sorters fyllningar och egen tomatsås som fått stå & långkoka i flera timmar. Dessvärre glömde jag kameran så jag kan bara beskriva med ord.
Fyllning 1 - Marinerad kyckling, chili, bacon, avocado & rödlök (favoriten för många).
Fyllning 2 - Smakrik salami, paprika, rödlök, färska champinjoner & ruccola (delad 2:a favorit).
Fyllning 3 - Knaperstekt bacon, chevré, pinjenötter, rödlök & ruccola (delad 2:a favorit).
Fyllning 4 - Parmaskinka, färska tomater, rödlök, färsk basilika & pesto.
Fyllning 5 - Parmaskinka, färska tomater, färska champinjoner, färsk basilika.

Jag önskar mig en sån fin ugn med pizza-sten...men både Malin & jag sa att det var tur att vi INTE hade någon heller. Det hade blivit pizza varje kväll!! Tack tjejer för en mysig kväll :)

2 kommentarer:

  1. Oj, vad alltihopa lät gott! Tack för tipsen till fredagsmaten :-)

    Ha en bra dag!
    //L

    SvaraRadera
  2. Härligt att du hittade lite inspiration L :)
    Själv ska jag på födelsedagspartaj igen, får se om jag kommer hem med något nytt tips!
    Ha en go helg!

    SvaraRadera