onsdag, september 29, 2010


Äntligen...
Ska jag få prova köket på Hello Monkey 
som alla pratar om.
Jag ska dessutom äntligen få träffa Anders Karin,
något som dragit ut onödigt långt på tiden.
Anders har funnits i mitt liv i 22 år
& kommer finnas där så länge vi lever.
En fantastisk vän som jag har hittat på många bus med i ungdoms dagar.
Vad sägs om:
Falskleg till mig för att komma in på Sommarklubben som 16-åring.
 Nattlig golf på Hovås golfbana efter luciabal kl:3 på natten i December,
iklädd balklänning, högklackat & seglarjacka.
Grundstötning med en sandbank efter utekväll i Fjällbacka.
Eller:
Släcka lyktsolpar hela vägen hem från utekväll på Karön
& plocka vackra blommor i trädgårdar.
Vi har oxå haft många roliga & mer seriösa fester,
sammankomster & annat.
Vi har dessutom alltid ställt upp för varandra i vått & torrt.
Funnits med då livet inte alltid gått spikrakt,
det är skönt med såna vänner.
Pga våra jobb som egna eller resande så ses vi inte så ofta
men idag ska vi ha en njutarkväll 
& det ska bli sååå trevligt!
*

2 kommentarer:

  1. Tyckte om maten när jag var där,men de var några år sen. :)

    SvaraRadera
  2. & jag visste knappt att det fanns förrän för några veckor sedan...supergod mat & mysig liten bar.
    Källaren var lite tråkig tyckte jag men sällskapet var så bra så det var inget jag tänkte mer på sen.
    Kram

    SvaraRadera