onsdag, december 29, 2010






Till mig själv...
Ta ett kliv.
Sikta högt.
Våga hoppas.
Tro på drömmen.
Det är upp till mig.
*
De hänger i granen 
& har alltid varit vackra ord för mig,
i natt är de faktiskt ännu vackrare 
för de har äntligen fått liv.
Jag tog ett rejält kliv för någon vecka sedan
& jag har länge siktat högt
(för högt enligt vissa men det VAR rätt).
Jag hade svårt för att våga hoppas i slutet,
men jag TRODDE PÅ DRÖMMEN.
Jag följde den Roffe & nu är det upp till mig!
*
Idag har jag sagt ja till ett otroligt roligt jobb,
som kommer kräva det yttersta av mig.
Det kommer dessutom göra mig till deltidsboende
i min gamla hemstad under åtminstone första kvartalet.
Det är galet roligt & inspirerande,
det fullkomligen flööödar idéer i huvudet
(det går inte att få stopp nu M).
Det bästa med allt är att jag SKA tänka:
"Galet, annorlunda, nästan "fult" 
& fullkomligen vackert"
Det handlar om inredning & det handlar om 
mig,kreativiteten,kameran & det skrivna ordet.
*
"Tur kommer utifrån & flyt kommer inifrån".
Alltså...tur får man & flyt skapar man.
Tack Lisa L.
*

5 kommentarer:

  1. WOW, det här låter ju nästan för bra för att vara sant! Jag är sååå glad för din skull Åsa och ser fram emot ditt samtal i eftermiddag :)STORT GRATTIS!!! // Djeeenny (å du, vackert formulerat btw)

    SvaraRadera
  2. Stort grattis Åsa!!!

    SvaraRadera
  3. Stort grattis även från ett fikamonster!!!! Ser fram mot att få reda lite mer på vad det är för jobb. Gott Nytt År!!!!

    SvaraRadera
  4. Tack Jenny, Åsa & Fikamonstret :)
    Det ska bli galet kul och det känns fantastiskt härligt & tro på drömmen...den kan verkligen bli sann med detta jobb. En stor utmaning men oj så kul, får berätta mer sen. Gott slut & Gott nytt...det vänder nu!

    SvaraRadera
  5. Vad spännande...vi blir otroligt nyfikna på att höra mer!! :D
    Roligt att höra att du fortsätter satsa på dina drömmar och din känsla!

    Just nu sitter vi på Copperhill i Åre och mysfikar.
    Många kramar från Pär o Heidi

    SvaraRadera