fredag, januari 04, 2013


Han är så nyfiken...
Jag fnissar och ler, älskar att fixa och överraska. Gårdagskvällens födelsedagsfirande med föräldrarna, västerbottenpaj, vin och kortspel blev jättetrevlig och ikväll väntar en del av min present. Han duschar just nu och har fått lite mat och vin. Frågar ständigt om vart vi ska, vad han ska ha på sig och hur dags vi ska iväg. Han ler och är övertygad om att det blir hockey och allettan, men det blir ju inte det. Jag ska köra bilen ner till stan, mest för att han fortfarande ska tro att vi är på väg till ishallen (med risk för att bli besviken). Istället ska vi parkera och gå till Ronneby Café & Matsalar. Där väntar findukat bord, flagga och 10 härliga vänner tillsammans med vin, mingelmat och kanske en whisky. Vid halv nio drar vi vidare på biopremiären av Jack Reacher, sen får vi se var kvällen slutar. Hoppas jag har en glatt överraskad gubbe med mig hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar