söndag, juli 26, 2009




Litet bloggavbrott...I know.
Har dock varit duktig & slitit hela fredag eftermiddag & kväll med att packa ner loppissaker.
Lördagen tillbringade jag fajtandes med människor som inte ens vill betala en femma för saker som är värda runt fem hundra kronor. De fnös åt mig när jag ville ha 100kr för fina joggingskor från adidas som i butik skulle vara värda 1300kr och är använda typ 2 gånger. Att vissa dessutom snor saker & försöker deala så in i hel...# det är en pärs. Men samtidigt lite kul & så går det himla fort, man lär sig det här med skinn på näsan. Dessutom, att ta saker från garderober, skåp & källare som bara tar plats & aldrig används & på några timmar & många femmor senare ha dragit in 2183kr då känns det rätt okej att slita lite. Jag gjorde detta för att jag behövde PLATS i min källare, så jag kunde fylla upp igen med alla jobbsaker ifrån lägenheten. Jag åkte dit med 6 stora plastbagar & 2 kartonger fyllda med kläder, saker & kom bara tillbaka med 1!! Den plus de andra 3 kartongerna jag har kvar ska säljas ev nästa lördag igen, sen åker det icke sålda till Myrorna & välgörenhet. Gjorde sen iordning i källaren & kom inte upp förrän sent...idag har jag fortsatt med städprojektet här i lägenheten. Det är ingen hit att ha en 2:a & försöka ha det trevligt samtidigt som man har en firma här...skruvdragare, borr, fogsprutor, rollerskaft. Skrivare, dator, pärmar & högar av tidningar & inspirationskollage...rörigt precis överallt :( Jag måste få space & rent...få det klart för att hjärnan & hjärtat ska kunna fungera. Projektet ska vara klart på tisdag är det tänkt. För en stund sedan insåg jag att jag inte ätit på hela dagen...då blev jag sugen på en rätt som Ninni gjorde till mig i Sjöstugan mitt i vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar