söndag, november 28, 2010



1:a Advent...
Tiden rinner iväg & det är redan ett år sedan vi adventsmös uppe hos Ninni i Silpingehuset. Inne på kiropraktormottagningen hängde denna stjärna bakom de vackra spetsgardinerna. Jag sitter nu i pyamasbyxor, mohairsockar & kofta med det första tända ljuset. Dricker rött thé & Magnus Carlsson sjunger julsånger på Tv 4 morgon med en otroligt vacker stämma, han är fantastiskt duktig & charmig. Utanför fönstret är det vitt på taken & i grannarnas fönster inne på gården lyser ljusstakar & stjärnor...samtidigt som det faktiskt snöar. Planen för dagen är att jag ska ner i källaren & hämta upp min ljusstake & mina stjärnor. Sen hade jag tänkt bege mig ut i skogen för att hämta lite gamla grenar med lavamossa på för att sätta i min stora cylindervas. Vi får se hur mycket det tänker snöa & hur långt jag hinner. Ha en mysig Söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar