söndag, september 13, 2009





Igår hade Åsa namnsdag.
Jag själv brukar aldrig komma ihåg det, men i fredags fick jag en trisslott av den som ALLTID kommer ihåg...mormor. Sen kom självklart Åsa H ihåg det & grattade tidigt på facebook, Jenny skickade en bakelse & Malin & Malla kom oxå ihåg. Då alla andra hade något planerat denna lördag bestämde jag mig för att ha en ÅSADAG. Göra något som JAG uppskattar.
Det blev självklart jag & kameran som drog iväg, till JORDENS MAT - Ekologisk marknad i skördetid på Gunnebo Slott. Har under de 11 åren här i Göteborg aldrig besökt Gunnebo av någon konstig anledning och att sen få göra det i skördetid och se alla Ekologiska Krav-utställare sälja fantastiskt goda bröd, honung, choklad, grönsaker & annat var fantastiskt i solen.
Dessutom, så är ju att ett av mina absolut största intressen mat och Monika Ahlberg från Rosendahls Trädgård skulle hålla föreläsning och sen även laga mat. Solen strålade & det fanns mycket att fotografera, jag kommer visa mkt därifrån men nu ska jag göra mig klar för att åka in till Trädgårdsföreningen. Ska luncha med Jenny, Åsa & Charlotta i solen & antagligen ta ett & annat kort igen.

2 kommentarer:

  1. Kul att se fina bilder från Gunnebo! Här hängde Eklandamammorna måånga gånger under mammaledigheten...
    kram kram M

    SvaraRadera
  2. Kan förstå det...var ju supermysigt!
    Vissa saker fattar man inte att man inte sett under alla år.
    Krams

    SvaraRadera