fredag, september 11, 2009





Välkommen till mitt hem!
Ja OM jag nu hade mitt drömhus vid havet eller pensionatet nere på Österlen, då hade det kunnat se ut såhär. Jag älskar danska Tine Kjeldsen, "Tine K". Det är en magisk stund att titta i hennes katalog & det är makalösa bilder för en som lever med sin kamera varje dag. Det är precis min stil på både foton, färger, och prylar. Kolla här, klicka er runt till inspirationsbilderna & katalogen. Läs gärna hennes härliga story under Tine K Home oxå, nu ska jag dra på lite jobb. Sen ska jag in till stan...blir tufft när man bott "på landet" i över 3 veckor, får nog hålla hårt i den tunna plånboken.

2 kommentarer:

  1. Så jäkla läckert med de skarpa kontrasterna mellan svart/vitt när det är i gammaldags/lantlig miljö. Har ju alltid varit sucker för 30-talets funkis och alltiod velat ha ett sånt hus och sparsmakat inrett. Lantligt är mys men jag blir knäpp på det. Det här dock, mixen av det sparsmakade, funkis mötes lantligt. Mumma. Jag kom också precis på vad jag ska göra med den fula bokhyllan från Jysk som följt med sedan 1994 men som nu slängdes ut i gäststugan. Den ska bli blanksvart och stå i nischen i hobbyrummet. Hoppas den passar bra där...

    SvaraRadera
  2. Så hiiimla kul Niclas!
    Jag kan höra energin i din röst & precis så känner jag oxå när jag kollar igenom hela katalogen. Var glad att du har ett hus & kan applicera några av idéerna direkt i hemmet!
    Det är ju detta bloggen ska vara till för...att skapa idéer & vara inspiration...klart att hyllan ska bli svart!!! TJohoooo!

    SvaraRadera