lördag, mars 15, 2014





Letar efter inspirationen...
Den som aldrig brukar sina.
 Ibland förundras jag.
Över hur allt det som jag brukat tycka vara
roligt, vackert, spännande och inspirerande.
Bara blivit jobbigt, tomt och något jag skjutit på.
Det som jag innan prioriterade framför
nästan precis allt.
Efter härliga samtal igår och idag
känner jag ändå lite lite hopp.
Om att det inte står helt stilla.
I mitt sinne.
I mitt huvud.
I mitt hjärta.
Jag vill hitta tillbaka.
Ett litet poolhus som tillfälligt ska bli mitt
är alltid en bra början.
Här är lite fint att titta på.
Tyvärr sparade jag dessa bilder
för väldigt länge sedan och har inte skrivit
källan till bilderna (sorry).
De är dock väldigt vackra
och i min stil.
Hoppas ingen tar illa upp,
hojta isåfall.
*

4 kommentarer:

  1. …att förlora kompassen…gå vilse i sig själv..hur hittar man tillbaka?..människor vi möter och situationer vi prövas av gör att vi förändras..och gör också att perspektiv i livet och prioriteringar växlar..vad är viktigast för mig just nu?..har man till exempel ett krossat hjärta och fullt upp med att bara överleva dagen så hamnar kreativiteten långt ner på den listan..men när hjärtat sen mår bättre så kommer det andra av sig själv tror jag..du kommer hitta tillbaka..men kanske har du då en annan inställning och känsla..under tiden är ett tips att skriva Tacksamhetsdagbok..för hur svårt det än må kännas så finns det alltid något att vara tacksam över varje dag..lista 3 saker stora som små..jag har gjort detta i snart 5 år och det är otroligt härligt att kunna bläddra i och se tillbaka på..idag är mina 3 saker 1. sovmorgon 2. fågelkvitter 3. mitt nyklippta hår ...kram M

    SvaraRadera
  2. M: Åhhh...Sovmorgon, fågelkvitter och nyklippt hår...:)
    Jag kan skriva Sovmorgon, fågelkvitter och längtan till nästa Tisdag då jag får nyklippt hår ;) Eller så skriver jag Sovmorgon, fågelkvitter och meditation med livemusik ikväll.
    Visst har jag hört det förrut, och jag har gjort något liknande.
    Ska göra ett inlägg om det stax, du inspirerade mig just.
    Ska banne mig köpa en liten fin bok idag som ska bli min "3-saker-bok",
    Är så glad för dina ord och idag gjorde de att jag såg solen, hörde fåglarna och kände att det var skönt med sovmorgon.
    Kram Å

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder
    Må gott från Hörnan

    SvaraRadera
  4. very informative post for me as I am always looking for new content that can help me and my knowledge grow better.

    SvaraRadera