tisdag, september 15, 2009





Favorit i repris!
Har precis fått önskemail om receptet till äppelkakan jag hittade på för några år sedan.
Hittade bilderna jag tog i Slättanäs med den gamla gamla kameran men jag letar fortfarande i huvudet efter receptet. Det jag minns av ingredienserna är äpplena från gamla äppelträdet precis utanför häcken hos mamma & pappa (ni som bor nära, palla...de är supergoda). Jag minns oxå att det är smör, citronzest, pinjenötter & mandelmassa inblandat :O ska leta i min gamla "matminnespärm". Det härliga med dessa bilderna är ju att jag & 19-åriga katten Mafse (som tyvärr inte finns idag) drog ut på äppelbildjakt samtidigt som jag plockade några. Mafse insåg va skönt det var att vila på kompostens uppvärmda plåtlock medan jag fotade, vaktade snällt mina äpplen i den gamla glasburken. Ser verkligen ut som han fattade att det skulle komma något "gott" ur äppelfotosessionen oxå när han slickar sig o munnen.

2 kommentarer:

  1. Han såg ut att vara en riktig livsnjutarkatt!

    Kraaam

    SvaraRadera
  2. Ja utan svans oxå...en manxkatt blandat med bondkatt, ääälskade solen & att bara njuta!
    Kram

    SvaraRadera